Jacobikerk als protestantse gemeente

De Jacobikerk in Utrecht is een levendige gemeenschap die samenkomt in en om het monumentale kerkgebouw met dezelfde naam. We zijn een protestantse wijkgemeente binnen de Protestantse Gemeente Utrecht en de Protestantse Kerk in Nederland. De Jacobikerk is een missionaire gemeente waarin we elkaar aanmoedigen en steunen om in het dagelijks leven discipel te zijn van Jezus Christus.

Hedendaags en praktisch

We staan met beide benen in de maatschappij en hechten tegelijkertijd aan de gereformeerde traditie. De Bijbel, de woorden van God, vinden we belangrijk. Onze kerkdiensten zijn veelal sober en gericht op een heldere verkondiging van het evangelie van Jezus Christus in een postchristelijke cultuur.

Ontmoeting, gesprek, leren

Hoe kun je volgeling van Jezus zijn in deze tijd, op je werk, bij je studie, binnen je gezin, in de straat en in je familie? Dat is een vraag die veel christenen zich stellen. De Jacobikerk biedt verschillende laagdrempelige activiteiten om dat evangelie te ontdekken en om je te helpen bij het vinden van antwoorden op je vragen.