Jeugd

De Jacobikerk is een jonge gemeente met veel kinderen en tieners. Zij horen er helemaal bij! Tijdens de kerkdiensten en op andere tijdstippen zijn er verschillende activiteiten voor hen.

Oppas

Tijdens de ochtenddiensten is er oppas voor de kleinsten. De oppas vindt plaats in het gedeelte van de Pelgrimszaal dat aan de keuken grenst. Er is één groep voor kinderen van 0-4 jaar. De baby’s, dreumesen en peuters kunnen fijn spelen tijdens de kerkdienst. Als ze willen slapen, eten of een fles nodig hebben kan dat.

De oppassers zijn op tijd aanwezig om alles klaar te zetten en om jou en je kind(eren) te ontvangen. Als je vragen hebt, kun jij bij hen terecht. Breng je je kinderen regelmatig naar de crèche dan verwachten we dat je, indien mogelijk, ook meedraait in het oppasrooster.

Contactpersonen oppas: Alies Huisbrink en Renske de Kovel

Kindernevendienst

Tijdens de dienst op zondagochtend is er voor de kinderen van groep 1 tot en met 8 van de basisschool kindernevendienst. Kinderen uit de gemeente,  maar ook gastkinderen zijn van harte welkom. De kinderen verlaten de eredienst na het kindermoment met de dominee voor in de kerk. In de kindernevendienst zingen en bidden we met elkaar, luisteren we naar een bijbelverhaal uit de methode Bijbelbasics van het NBG en is er tijd voor een creatieve verwerking. Na de afkondiging van de collectedoelen komen de kinderen weer terug in de dienst en nemen zij weer plaats bij hun ouders. De kindernevendienst wordt gegeven in vier groepen die corresponderen met de groep van het kind op de basisschool: groep 1 en 2, groep 3 en 4, groep 5 en 6, groep 7 en 8. Elke groep gaat naar zijn eigen ruimte voor of achterin de kerk.

De oudste kinderen uit groep 7 en 8 van de basisschool blijven elke eerste zondag van de maand in de dienst.

Contactpersoon kindernevendienst: Cora Zeeman

Tieners

We zijn blij met de tieners in de Jacobikerk. Juist als je jong bent, is het belangrijk dat je ook in de kerk leeftijdgenoten om je heen hebt. Je kunt van elkaar leren wat het betekent om te geloven, welke rol de kerk heeft in je leven. Voor tieners zijn er in de Jacobikerk verschillende activiteiten:

• De catechisatieavonden zijn er om te praten en te leren van elkaar over geloven en over de Bijbel.
  • Eén keer per maand is er voor de tieners in het voortgezet onderwijs club in de Jacobikerk. We kijken een film, doen workshops fotografie of tekenen, gaan schaatsen, werken aan een goed doel, of koken en eten samen. We hebben ook een clubweekend.
  • Eén keer per maand eten we op zondagochtend taart en doen we een spelletje.
  • Onder de naam IKJU organiseren verschillende kerken in Utrecht gezamenlijke clubavonden voor jongeren van 8 tot en met 18 jaar. HOME - IKJU

Contactpersoon tieners: Lianne van Stuijvenberg en Marusja Aangeenbrug

Kinderkerstfeest

Met kerst vieren we met de kinderen in de basisschoolleeftijd kerstfeest. Het kerstverhaal wordt verteld, we zingen en bidden samen en aan de hand van diverse activiteiten beleven de kinderen met elkaar kerst. Vriendjes en vriendinnetjes, neefjes en nichtjes, opa’s en oma’s; iedereen is welkom om dit kinderkerstfeest mee te vieren. De datum volgt tijdig in het najaar en is te zien op de website en de sociale media kanalen van de Jacobikerk.

Contact over het kinderkerstfeest en het jeugdwerk in het algemeen: