De pastor-Greg-methode
26 januari 2024

Vertrouwenspersonen

Veilige kerk
De Jacobikerk wil een veilige kerk zijn; een plaats waar mensen in vrijheid en vertrouwen samenkomen om hun geloof gestalte te geven. Dat betekent een gemeenschap zonder grensoverschrijdend gedrag en intimidatie. In navolging van andere levensbeschouwelijke en maatschappelijke organisaties heeft de PGU (Protestantse Gemeente Utrecht) een gedragscode vastgesteld waar we ons als wijkgemeente Jacobikerk aan verbinden. De gedragscode geldt voor professionals en vrijwilligers. Zie GedragscodePGU VeiligeKerk.

Bij de welkomstbalie van de Jacobikerk is eventueel een geprinte versie verkrijgbaar van deze gedragscode. Voor meer informatie, vragen of een melding van grensoverschrijdend gedrag kunt u contact opnemen met één van de twee vertrouwenspersonen van de Jacobikerk: