Bijzonder orgelproject met orgelwerken van César Franck in de Sint Willibrordkerk te Utrecht

Hulp bij bidden
14 oktober 2022
De bisschop op bezoek
20 oktober 2022
Hulp bij bidden
14 oktober 2022
De bisschop op bezoek
20 oktober 2022

Dit jaar is het 200 jaar geleden dat de beroemde componist César Franck werd geboren. ‘Le père Franck – zoals hij werd aangeduid door leerlingen – schreef symfonisch, met rijke harmonieën en een verfijnde lyriek.

Gerrit Christiaan de Gier, organist van de Jacobikerk te Utrecht en stadsorganist van IJsselstein zal in 3 concerten de grote orgelwerken van César Franck ten gehore brengen.
De drie concerten zullen plaatsvinden op zaterdag 12 november (editie 1), zaterdag 26 november (editie 2) en zaterdag 10 december (editie 3, geboortedag van Franck!) op het Maarschalkerweerd-
orgel (1885) in de Sint Willibrordkerk (Minrebroederstraat 21) in Utrecht.

Aanvang 20.00 uur. De toegang tot de concerten is vrij. Na afloop van elk concert wordt een vrijwillige bijdrage gevraagd voor een goed doel.

De prachtige ambiance van de kerk zal zeker bijdragen aan een optimale beleving van deze muziek. Bovendien verbindt de organist dit project met zijn 60e verjaardag. Zo overbrugt hij zijn eigen
geboortedag met de geboortedag van César Franck en wil hij zoveel mogelijk mensen laten delen in de passie van zijn leven: muziek!
En dan ook nog eens in Utrecht: 900 jaar stad.