Kerkdiensten in de Stille Week en Pasen

11 april 2022

Kerkdiensten in de Stille Week en Pasen

Kerkdiensten

• Palmpasen – zondag 10 april is het Palmzondag. In de ochtenddienst om 10:00 uur gaat ds. A.F. de Fijter uit Goudriaan-Ottoland bij ons voor. In de middagdienst om 17:00 uur is onze voorganger ds. E.E. Bouter uit Hendrik-Ido-Ambacht. Om 19.30 kun je aansluiten bij ViaVesper, waarbij ds. Willem Jan de Hek en Christoph Ongh de dienst verzorgen.
  • Stille Week – vespers in de Nicolaikerk (maandag, dinsdag en woensdag). In de komende week bereiden we ons voor op het Paasfeest. Op maandag, dinsdag en woensdag zijn we om 19:30 welkom bij de vespers in de Nicolaikerk (Nicolaaskerkhof 8, Utrecht). Voorgangers in deze diensten zijn ds. Dirk Neven (maandag), ds. Wim Vermeulen (dinsdag) en ds. Willem Jan de Hek (woensdag).
  • Stille week – diensten in de Jacobikerk (donderdag, vrijdag en zaterdag). Op Witte Donderdag begint de dienst in de Jacobikerk om 19:30 uur. Deze dienst zal worden geleid door ds. De Hek. Op Goede Vrijdag staan we in een dienst om 19:30 uur stil bij het lijden en sterven van onze Heiland. Voorganger in die dienst is ds. De Hek. We hopen in deze dienst ook het Heilig Avondmaal te vieren, en doen dat dit keer weer zittend aan tafel . Op Stille Zaterdag begint de dienst aan de vooravond van Pasen om 19:30. Die avond is ds. Vermeulen onze voorganger.
  • Na twee jaar coronapauze is de Paasjubel weer terug! Als vanouds verzamelen we om 06.15 bij het ochtendgloren op het Domplein. We zingen onder leiding van een blaaskwintet, bidden en lezen het Paasevangelie samen met broeders en zusters uit vele andere Utrechtse kerken. Voorgangers zijn ds. Mariska van Beusichem (Utrecht-West) en ds. Wim Vermeulen. Na de Paasjubel luiden alle Domklokken het Paasfeest in en kun je je aansluiten bij het Paasontbijt in onze eigen Jacobikerk of in de Domkerk (opgeven niet nodig).
  • Pasen – zondag 17 april (Eerste Paasdag) wordt de dienst om 10:00 uur geleid door ds. Vermeulen en de dienst om 17:00 uur door ds. De Hek. Op Tweede Paasdag 18 april verwelkomen we in de dienst om 10:00 uur ds. W.J. van Schaik uit Zeist in ons midden. Gezegende diensten gewenst!