Paasjubel Domplein op Paaszondag 17 april 2022 om 6:15 uur

Sweet memories en het Paasfeest
15 april 2022

Paasjubel Domplein op Paaszondag 17 april 2022 om 6:15 uur

Bij het aanbreken van de dag verzamelen zich honderden mensen op het Domplein. Wij wachten in stilte.
Dan klinkt trompetgeschal, een gedicht, een lied. Langzaam gloort het ochtendlicht en wij lezen het paasevangelie. Ontwaakt! De Heer is waarlijk opgestaan! We bidden en zingen. En bij het ‘U zij de Glorie’ nemen de klokken van de Domtoren onze jubel over. De Magdalena klok, de kleine klokken, de grote klokken en de zwaarste, de Salvatorklok. Ze klinken allemaal. Een overweldigend gelui draagt onze boodschap over de mensen van het plein heen, naar de stad, het land in. Het Paasfeest kan beginnen.
Wilt u aanwezig zijn bij deze interkerkelijke Paasjubel? Kom dan in alle vroegte naar het Domplein in Utrecht.
Voorgangers zijn ds Wim Vermeulen en ds Mariska van Beusichem.

Na de Paasjubel luiden alle Domklokken het Paasfeest in en kun je je aansluiten bij het Paasontbijt in onze eigen Jacobikerk of in de Domkerk (opgeven niet nodig).