Gedachten bij deze week (24-4)
24 april 2020
Gedachten bij deze week (02-05)
2 mei 2020
Gedachten bij deze week (24-4)
24 april 2020
Gedachten bij deze week (02-05)
2 mei 2020

Jacobikerk tijdens corona

Onderstaand tref je een overzicht hoe de Jacobikerk het kerk-zijn invult in corona-tijd (update: 28 oktober 2021).

Kerkdiensten: live en online

• Om 10.00, 17.00 en 19.30 uur zijn er diensten in de Jacobikerk en mogen weer bijgewoond worden. Hiervoor is aanmelden niet meer nodig. De ochtenddiensten worden live uitgezonden via YouTube en kunnen dus meegekeken worden. Tevens kunnen zowel de ochtend- als middagdiensten via kerkomroep.nl meegeluisterd worden. Later terug kijken en luisteren kan ook. Ook de vesper van 19.30 uur kun je in de kerk bezoeken of online volgen. Aanmelden gaat via ViaJacobi.

Aanmelden kerkdiensten

• Op dit moment is inschrijven voor de zondagse kerkdiensten niet meer nodig. In de kerk wordt rekening gehouden met de richtlijnen van het RIVM en de PKN.
  • Aanmelden voor de online avonddienst (19.30) kan via de website ViaJacobi. Je krijgt dan rond 19.15 uur een zoomlink in je mailbox. Voor de fysieke bijeenkomst is aanmelden niet meer nodig.
  • Het oude gebruikersplan voor de kerkdiensten in coronatijd is niet meer van toepassing nu aanmelden niet meer nodig is.

Pastoraat en diaconaat

• Heb je een pastorale vraag? De komende tijd kunnen er zomaar bijzondere pastorale noden ontstaan. Zowel predikanten als ouderlingen kunnen hierin bijstand verlenen. Schroom niet hier gebruik van te maken.
  • In gesprek of samen bidden? Op werkdagen (ma t/m vr) is er om 12.45 een middaggebed in de Jacobikerk. Een kwartier met Schriftlezing, gebed en stilte, midden op de dag in het Zuiderkoor. Nog nooit langs geweest? Kom gauw eens kijken. Zeker als u de zondagse diensten nog vermijdt een prachtige gelegenheid om even naar de kerk te komen!
  • Heb je een diaconale hulpvraag? Het zijn bijzondere tijden. Mogelijk ben of ken je iemand die hulp kan gebruiken. Als Jacobikerk staan we graag voor je klaar. Mail naar .
  • Kun jij hulp bieden? Laat het ons dan weten via zodat wij je kunnen benaderen als er een vraag is. Ook zijn we aangesloten bij nietalleen.nl: een initiatief van de EO waarbij kerken kunnen helpen bij hulpvragen die daar binnenkomen.
  • OpenJacobi. De Jacobikerk is geopend van maandag t/m zaterdag tussen 12.30 en 16.00 uur, mits er geen grote verhuuractiviteiten of (t)rouwdiensten zijn.

Luisteren naar muziek

• Christelijke radiostations. Op internet zijn diverse christelijke radiostations te beluisteren, die 24 uur per dag uitzenden. Via kerkomroep.nl/#/radios vind je al 10 verschillende radiostations.
  • Heb je zelf een tip?Laat het weten via  of .