Painting the City: Expositie in de Jacobikerk

29 juli 2019

Painting the City: Expositie in de Jacobikerk

Painting the city

Van 6 juli t/m 30 augustus 2019 exposeert Anna Kooij samen met Marjet Visscher haar schilderijen van Utrecht in de Jacobikerk.

Tijdens deze maanden is de kerk vaker open en kunt u de werken bekijken. Utrecht is een prachtige stad, met veel bekende en onbekende plekken. Juist de veelzijdigheid van deze stad krijgt een gezicht in de expositie. Op de schilderijen van Anna Kooij ziet u vooral de historische binnenstad. Plekken waar ze vaak komt en die voor veel mensen herkenbaar zijn. Haar schilderijen zijn kleurrijk en kenmerkend zijn de lichtval en de losse manier van schilderen.

Marjet Visscher wil door haar schilderijen mensen anders laten kijken naar de schoonheid en het groen van de stad. Een groot deel van de schilderijen is buiten op locatie in de wijk Lunetten geschilderd. Haar schilderijen zijn contrastrijk en laten het spel van licht en donker zien.

De historische Jacobikerk vormt de omlijsting van het geheel. Deze kerk stamt uit de 12e eeuw is het bezichtigen meer dan waard. Achter het koorhek in de linker beuk kunt u de schilderijen bekijken. Tijdens de expositieperiode is de kerk geopend op de volgende tijden:

• dinsdag – zaterdag van 11:30 – 16:30

• zondag van 12:00 – 16:00

Meer informatie vindt u op www.kerkenkijken.nl.