Nieuw seizoen ‘Kerken Kijken’ en ‘Kerken Luisteren’

Verwonderwandeling A Rocha – 6 juli
Painting the City: Expositie in de Jacobikerk

Nieuw seizoen ‘Kerken Kijken’ en ‘Kerken Luisteren’

Op 25 juni 2019 is het 37e seizoen van Kerken Kijken Utrecht gestart. Tot en met 14 september 2019 zijn de 11 kerken in het centrum van Utrecht open voor bezichtiging. Uiteraard is ook onze prachtige Jacobikerk weer van de partij. Deskundige en enthousiaste gidsen van Kerken Kijken Utrecht zijn aanwezig voor cultuur-historische rondleidingen. Daarnaast zijn er onder de noemer ‘Kerken Luisteren’ ook dit jaar weer gratis lunchconcerten in de opengestelde kerkgebouwen. De concerten vinden vrijwel wekelijks plaats en zijn gratis toegankelijk. Het programma varieert van klassieke tot light-popmuziek. Musici uit binnen- en buitenland verlenen hun medewerking. De Jacobikerk is op vrijdag 16 augustus aan de beurt; sopraan Marjon Strijk en organist Henk Veldman geven dan diverse nederpopsongs een nieuwe gedaante.
Het complete concertprogramma en de openingstijden van de kerken zijn te vinden op www.kerkenkijken.nl.