Feestelijk jubileumconcert Cantiago op zaterdag 16 maart

Franse wijn/spijsavond op 30 maart
28 januari 2019

Feestelijk jubileumconcert Cantiago op zaterdag 16 maart

In 2018 bestond Kamerkoor Cantiago 10 jaar. Wat in 2008 begon als een initiatief van een aantal enthousiaste zangliefhebbers, groeide uit tot een serieus en gewaardeerd kamerkoor.
Een koor waar musiceerplezier en het uitvoeren van goede muziek hand in hand gaan. Enkele hoogtepunten uit de afgelopen jaren: een Evensong verzorgen in Canterbury Cathedral, een uitvoering van Ein deutsches Requiem van Johannes Brahms, de Nederlandse première van Requiem da camera van Gerald Finzi en een optreden in het tv-programma
Nederland Zingt.

Cantiago viert het 10-jarig bestaan op zaterdag 16 maart a.s. met een feestelijk concert in de Utrechtse Jacobikerk, de thuisbasis van het koor. Op het programma staan twee geliefde
meesterwerken: het Gloria van Antonio Vivaldi en het Magnificat van Johann Sebastian Bach. Uitbundige klanken die bij uitstek geschikt zijn om een lustrum op te luisteren.
Kers op de taart is een speciaal voor de gelegenheid geschreven compositie van de jonge Nederlandse componist Geerten Liefting: een Jubilate & Te Deum voor koor en orgel.
Eigentijdse toonzettingen van eeuwenoude teksten.

De vocale solisten zijn Ingrid Nugteren en Mirjam Tideman (sopraan), Judith van den Dool (alt), René Veen (tenor) en Marijn Zwitserlood (bas). Voor de instrumentale begeleiding zorgen Jacobi-organist Gerrit Christaan de Gier en een barokorkest dat net als het solistenkwintet bestaat uit louter professionele musici.

Kaarten aan de kerk kosten 20 euro (vol tarief) en 15 euro (reductie).

In de voorverkoop gelden toegangsprijzen van 17,50 en 12,50 euro.

Het concert begint om 20.15 uur, de deuren van de kerk gaan om 19.45 uur open. Op de website en de Facebook-pagina van Cantiago is meer informatie te vinden, onder andere over het bestellen van kaarten.