De toekomst van oorlog – Jacobidebat 12 december Nicolaïkerk

Donderdag 20 december: Festival of Lessons and Carols
19 december 2018

De toekomst van oorlog – Jacobidebat 12 december Nicolaïkerk

Soldaten, tanks en wapens; dat is het beeld dat we hebben van een oorlog. Generaal Wilfred Rietdijk ziet echter dat cyber, sociale media, strategische communicatie en economische middelen steeds vaker worden ingezet als middelen in een conflict. Hij waarschuwt daarom dat Nederland zich beter moet wapenen tegen digitale oorlogen.
Tijdens dit debat gaat hij in gesprek met Teun Voeten, cultureel antropoloog en oorlogsfotograaf. Voeten pleit voor een ‘creatieve krijgsraad’ met militairen, kunstenaars, hackers, reporters, antropologen, arabisten, economen en theologen.

Hoe ziet het moderne gevechtsterrein eruit? Op deze vraag proberen we tijdens deze avond een antwoord te krijgen. Hiervoor slaan Jacobidebat en opinieplatform NieuwLicht de handen ineen!
Reinier Sonneveld zal de avond leiden. In zijn recent verschenen boek ‘Gids voor de laatste dagen’ schrijft hij onder meer over de opkomst en invloed van killerdrones.

Van harte welkom in de Nicolaïkerk (naast het Centraal Museum en op loopafstand van station Utrecht – Vaartsche Rijn)! De avond begint om 20.00; vanaf 19:30 is er koffie en thee. De toegang is gratis.

Like onze pagina’s NieuwLicht en Jacobidebat zodat je direct op de hoogte bent van elk debat.