Pasen in de Jacobikerk

Vesper in de Nicolaikerk

Op maandag, dinsdag en woensdag in de Stille Week van harte welkom bij de vespers in de Nicolaikerk (Nicolaaskerkhof 8). Deze vespers beginnen steeds om 19.30 uur. Voorgangers zijn ds. Dirk Neven (maandag), ds. Wim Vermeulen (dinsdag) en ds. Willem Jan de Hek (woensdag). Het orgel wordt bespeeld door Ko Zwanenburg. De vespers volgen een eenvoudige orde van dienst, met ruimte voor Bijbellezingen, gebed, stilte en het zingen van een hymne, een canticum en een avondlied.

Middaggebed

Het hele jaar is er iedere werkdag een kort middaggebed van twintig minuten met enkele Bijbellezingen, gebed en stilte: een moment van rust en bezinning, midden op de dag. Sluit gerust eens aan! Ingang via de voordeur aan de St Jacobsstraat, in het midden van de huisjes.

Paasjubel bij zonsopgang - zondag 31 maart

6.30 uur, Domplein Utrecht

In de stilte van de ochtend – bij het aanbreken van de dag, zoals de vrouwen in het Evangelie – ontmoeten we elkaar op het Domplein om de opstanding van Jezus te vieren. Het is een feestelijke, oecumenisch opgezette bijeenkomst met trompetgeschal, samen zingen, bidden en luisteren naar het paasevangelie. Bij zonsopkomst (7.16 uur) wordt het programma afgesloten met het overweldigende geluid van de Domklokken. We hopen je samen met vele anderen te ontmoeten bij deze Paasjubel!

PLAATS: Domplein, Utrecht
DATUM EN TIJD: zondag 31 maart, 6.30 uur

Paasontbijt

Voorafgaand aan de kerkdienst op Eerst Paasdag ben je van harte welkom voor een Paasontbijt in de Jacobikerk! Om 8.15 uur willen we aan tafel gaan. Lijkt het je leuk om mee te eten? Geef je dan op door voor 29 maart een mailtje te sturen aan Josca. We vragen een bijdrage van drie euro per persoon, voor kinderen twee euro.