Middaggebeden en kerkopenstelling
Op een aantal vaste momenten gedurende de week ben je welkom in de Jacobikerk voor verstilling, inspiratie en gebed. Elke werkdag vindt er van 12:45-13:00 een middaggebed plaats in het zuiderkoor. Je kunt op dat tijdstip de kerk binnenkomen via de groene deuren aan de St. Jacobsstraat, dus aan de voorkant van het gebouw. Daarnaast is het kerkgebouw het gehele jaar door geopend voor bezoek op zaterdag en zondag van 12:00-16:00 uur. In de zomer is de kerk van dinsdag tot en met zondag open van 12:00-16:00 uur. Tijdens deze kerkopenstelling kun je o.a. een rondleiding door de kerk krijgen en/of een wisselexpositie bezoeken in het noorderkoor.

ViaWerkplek: Werken en studeren in de Jacobikerk
We hebben een aantal werkplekken ingericht, zorgen voor koffie en thee, wifi en elektriciteit, zodat jij je kunt richten op je werk. En zo ontmoet je nog eens iemand, als je even pauzeert onder de Middeleeuwse gewelven van de kerk.

De wereld verandert snel. Je studie, je baan, je thuissituatie ā€“ door coronamaatregelen, een werkgever die thuiswerken stimuleert, een energiecrisis… Kunnen we je helpen met een gratis werkplek? Een andere omgeving, in de winter verwarmd en in de zomer heerlijk koel, andere mensen om je heen en koffie en thee op zā€™n tijd. Of je het nu uit noodzaak of uit luxe doet, of je nu werkt, studeert of een boek komt lezen: je bent van harte welkom! Meer informatie en aanmelden: www.viajacobi.nl/viawerkplek. ViaWerkplek wordt van ca. mei t/m september aangeboden in de kerk, van oktober t/m april in een van de (warmere) zalen.

ViaKluis: Een stille plek in de Jacobikerk
We bieden jou de gelegenheid om je terug te trekken en je volledig te concentreren op wat jij wil doen in de kluis van de Jacobikerk.
Meer info op www.viajacobi.nl