Ds. Kees van Ekris bedankt voor beroep Jacobikerk

ViaFestival in de Jacobi op zaterdag 6 april
5 april 2019

Ds. Kees van Ekris bedankt voor beroep Jacobikerk

Dominee Kees van Ekris heeft de Jacobikerk laten weten dat hij bedankt voor het beroep dat de gemeente op hem heeft uitgebracht. Van Ekris heeft besloten om fulltime programmaleider te worden van Areopagus/IZB.

“Het besluit van ds. Kees van Ekris is een teleurstelling voor ons allemaal: gemeente, beroepingscommissie en kerkenraad. Er is een sterk verlangen gegroeid in onze gemeente dat hij met ds. Wim Vermeulen onze gemeente de komende jaren zou gaan dienen. Maar ondanks onze teleurstelling, vertrouwen we erop dat dit een goede beslissing is geweest, gemaakt in afhankelijkheid van onze God. Voor onze gemeente betekent dit dat we in vertrouwen op Hem onze weg in het beroepingsproces vervolgen. De kerkenraad en beroepingscommissie stemmen zeer binnenkort af over het vervolg en zullen de gemeente daarover informeren.” aldus Wouter Jongebreur, voorzitter van de kerkenraad.