Jacobidebat over Geluk op woensdag 6 februari met Dirk de Wachter / Ruben van Zwieten

Dank voor uw bijdrage in 2018
9 januari 2019
ViaJacobi over GELUK
18 januari 2019
Dank voor uw bijdrage in 2018
9 januari 2019
ViaJacobi over GELUK
18 januari 2019

Dirk De Wachter , foto: Jimmy Kets

Op woensdagavond 6 februari gaan Dirk de Wachter en Ruben van Zwieten met elkaar in debat over het thema geluk. Hoewel we het beter hebben dan ooit, lijkt het gras bij de buren groener. Hoe komt dat toch?

Dirk de Wachter is een Vlaams psycholoog en auteur van Borderline Times en De wereld van De Wachter. Hij heeft een duidelijke visie op de zinloosheid van het nastreven van geluk en een herwaardering van de ‘gewonigheid’ van het leven.
Ruben van Zwieten is als dominee betrokken bij het project Zingeving op de Zuidas. Een competitieve omgeving waarbij grote successen en diepe dalen kunnen horen. Hoe gaat hij daar om met (on)geluk en zingeving?
Dit Jacobidebat wordt geleid door Willem Jan de Hek (architect en theoloog). Het belooft een zeer boeiende avond te worden met veel ruimte voor vragen van bezoekers.

De avond begint om 20.00 uur vanaf 19:30 uur gaat de kerk open en is er koffie en thee. Na afloop ben je welkom om nog even te praten bij de borrel. De toegang is gratis. Een bijdrage voor de onkosten wordt gewaardeerd (richtbedrag 5 euro p.p.). Je kunt ook doneren via www.pgu.nu/jacobidebat of door je gift over te maken: NL 29 RABO 0130697818 t.n.v. Jacobikerk te Utrecht o.v.v. Jacobidebat. Ben je niet in de gelegenheid om iets te geven? Laat je hierdoor niet weerhouden en wees onze gast!

Reserveren van plaatsen is helaas niet mogelijk. Er is ruimte voor 600 bezoekers. Bij drukbezochte debatten kan het voorkomen dat we niet alle belangstellenden kunnen toelaten. Meeluisteren is mogelijk via kerkomroep.nl (ook via de app).

Binnen de Jacobikerk gaan we dieper in op deze thematiek. Het debat is de start van ViaJacobi, een nieuw platform waar we diverse onderwerpen zullen gaan verkennen! In aansluiting op dit debat zijn er andere activiteiten die te maken hebben met geluk, zoals boekbesprekingen over De wereld van De Wachter.

Wil je op de hoogte gehouden worden van toekomstige Jacobidebatten? Meld je dan aan voor onze nieuwsbrief! Vul hieronder je e-mailadres in en geef dit af bij de boekentafel in de kerk of stuur een e-mail naar