Vrouwelijke leiders in de Guatemalaanse kerk

Leeskring op donderdag 3 januari – Samuel Wells
1 januari 2019
Hoeveel tijd heb jij voor de Jacobi?
4 januari 2019
Leeskring op donderdag 3 januari – Samuel Wells
1 januari 2019
Hoeveel tijd heb jij voor de Jacobi?
4 januari 2019

Vrouwelijke leiders in de Guatemalaanse kerk

De zendingsbussen zijn dit kwartaal ter steun aan Cedepca in Guatemala. Cedepca zet zich in voor het versterken van de rol van vrouwen binnen de kerk door theologische opleidingen te organiseren voor vrouwen. In Guatemala heeft jaren lang een burgeroorlog gekend wat de rol van de vrouw in de maatschappij ernstig heeft onderdrukt. Nu dat Guatemala weer vrede kent zijn er weer nieuwe kansen voor vrouwen. Met dit project kunnen we vrouwen steunen om de kerk te versterken, en om een sturende rol te spelen in de Guatemalaanse maatschappij. Hiermee hopen we ook de emancipatie en stabiliteit in Centraal Amerika te steunen.

Voor meer informatie kunt u naar: https://www.kerkinactie.nl/projecten/de-stem-van-vrouwen-gehoord-in-kerk-en-samenleving