Studenten organiseren Herdenkingsconcert 4 mei – Fauré Requiem in Jacobikerk

20 april 2018

Studenten organiseren Herdenkingsconcert 4 mei – Fauré Requiem in Jacobikerk

Studenten organiseren Herdenkingsconcert 4 mei – Fauré Requiem

De stad Utrecht doet weinig met Dodenherdenking als het gaat om klassieke muziek. Daarom nam een groep studenten Muziekwetenschap het heft in eigen handen. Het resultaat? Op vrijdag 4 mei 2018 kan heel Utrecht gratis naar het Requiem van Fauré luisteren in de Jacobikerk – gespeeld door een voltallig studentenkoor en -orkest. Aanvang 21.00 uur.

Het Herdenkingsconcert is een initiatief van Studievereniging Hucbald, het verbindende orgaan voor studenten Muziekwetenschap aan de Universiteit Utrecht. Op het programma staat onder andere het geliefde Requiem (dodenmis) van Fauré, dat de studenten de afgelopen maanden gezamenlijk hebben ingestudeerd onder leiding van dirigent Benson Walch. Voor de solo-passages hebben ze sopraan Irma ten Brinke en bariton Gilad Nezer – zanger in het Nederlands Kamerkoor – bereid gevonden. Kortom: een prachtige bijdrage aan de activiteiten in Utrecht rondom de Nationale Dodenherdenking.

Het concert is gratis toegankelijk en laagdrempelig. Wees welkom en sluit na de Dodenherdenking op het Domplein aan in de Jacobikerk, ongeacht je kennis van klassieke muziek of je kledij. Achteraf vindt er een vrijwillige collecte plaats.

Fauré Requiem
4 mei | 21.00 – 22.00 uur