28 oktober Cantiago concert: Luther in vier liederen

Symposium Geschiedenis van de Reformatie in Utrecht op vrijdag 27 oktober
13 oktober 2017
Maarten van Rossem: “De Jacobikerk is een prachtige kerk”
28 oktober 2017
Symposium Geschiedenis van de Reformatie in Utrecht op vrijdag 27 oktober
13 oktober 2017
Maarten van Rossem: “De Jacobikerk is een prachtige kerk”
28 oktober 2017

28 oktober Cantiago concert: Luther in vier liederen

Vijf eeuwen geleden spijkerde Martin Luther zijn vijfennegentig stellingen aan de deur van de slotkapel in Wittenberg.
Hij ontketende daarmee een ware religieuze revolutie. Zijn invloed op de (kerk)muziek is sindsdien bijzonder groot geweest en reikt tot aan de dag van vandaag. Nog steeds verschijnen er composities gebaseerd op teksten en melodieën van zijn hand.

Tijdens ons concert staan vier van zijn liederen/teksten centraal: Vater unser im Himmelreich (het Onze Vader), Verleih uns FriedenAus tiefer Not en – Luthers beroemdste lied – Ein Feste Burg.

Heden en verleden komen in het programma op gevarieerde wijze samen. Zo staan beroemde cantates van Bach en Mendelssohn naast  het wondermooie Pater Noster van de hedendaagse Letse componist Peteris Vasks.  En u kunt van nog veel meer mooie muziek genieten.

Van harte welkom op zaterdag 28 oktober om 20.15 uur in de Jacobikerk.

Toegang: € 15,00 | Studenten en 65+: € 12,50