Je werk of je leven? 3 oktober Jacobidebat met Ben Tiggelaar

Donderdag 5 oktober Evensong in de Jacobikerk
30 september 2017

Je werk of je leven? 3 oktober Jacobidebat met Ben Tiggelaar

Nederland staat bekend om z’n calvinistische werkethos: Hard werken, eerlijkheid en verantwoordelijkheid zijn belangrijke deugden. Maar er is ook een keerzijde: je bent pas iemand wanneer je wat presteert. Werken, waar doen we het voor? Voor het geld? Voor geluk? Om verantwoordelijkheid te dragen? Het speelt allemaal mee. Werken is van grote betekenis voor ons leven. Maar leven is meer dan werken.

De avond wordt geleid door Ben Tiggelaar, schrijver, spreker & gedragswetenschapper. Bekend van Dromen, Durven, Doen, MBA in één dag en Mooi Werk.
Met docenten, scholieren en hun ouders gaat Ben deze avond in gesprek over wat van waarde is als het gaat om werk en carriere.
Iedereen is dus van harte welkom op deze avond die speciaal bedoeld is voor jongeren, hun opvoeders en docenten.

Deze avond is de afsluiting de Estafette van Protestantse Kerk ‘Als een lopend vuur’ in Nederland waarin twaalf provincies ieder een thema uit 500 jaar protestantisme uitwerkten. “Je werk of je leven” komt uit Luthers gedachtengoed over roeping en beroep en bestaat uit lesmateriaal om scholieren bewust te maken van de keuzes die ze moeten gaan maken als het gaat om hun loopbaan en het slotdebat in samenwerking met de Jacobidebatten. Meer over die Estafette kun je lezen op https://www.protestantsekerk.nl/actueel/evenementen/500-jaar-protestant/estafette

Bij dit debat verwachten we veel mensen, de deuren gaan open om precies half acht. We gebruiken de hoofdingang, dat is aan de zijkant van de kerk op het plein. Reserveren is niet mogelijk.
Zorg dus dat je op tijd bent. We hebben plaats voor 600 bezoekers. Als er 600 mensen binnen zijn sluiten de deuren!

Er zijn boeken te koop van Ben Tiggelaar dankzij boekhandel Broese in Utrecht. Je kunt hiervoor pinnen. We vragen aan onze bezoekers vriendelijk om een bescheiden vrijwillige bijdrage voor het dekken van de onkosten van de debatten en de catering. Je bijdrage is zeer welkom in de mandjes bij de koffie / bar.

Aanvang: 20:00 uur (19:30 uur koffie/thee)
Toegang: gratis