Huur de Jacobikerk!

Als u de Jacobikerk huurt, staat u een unieke ruimte ter beschikking. Al sinds de 16e eeuw heeft de kerk zijn huidige vorm en ademt dit gebouw de sfeer van de middeleeuwen. Tegelijkertijd beschikt het over moderne voorzieningen voor uw evenement of bijeenkomst. Wij hebben ruime ervaring met het huisvesten van uiteenlopende activiteiten. De locatie en de faciliteiten zullen op uw deelnemers een onuitwisbare indruk achterlaten. Bovendien draagt u als huurder bij aan de instandhouding van dit unieke erfgoed.

We vinden het belangrijk dat de activiteiten tot op zekere hoogte passen in de sfeer van een monumentale kerk. Denk bijvoorbeeld aan concerten, conferenties, vergaderingen, debatten, lezingen en diploma-uitreikingen. Ook is de kerk een mooie huwelijkslocatie.
Zondags worden diensten in de kerk gehouden en is deze niet voor verhuur beschikbaar. Doordeweeks is er volop gelegenheid om van de kerk gebruik te maken.

RUIMTES

In de Jacobikerk zijn diverse ruimtes aanwezig die ook afzonderlijk verhuurd kunnen worden. Allereerst is er de kerk zelf. Voorin de kerk bevindt zich de consistorie. Daarnaast bevindt zich op de benedenverdieping de Pelgrimszaal. Op de bovenverdieping bevinden zich de Christoforuszaal en Potmeesterskamer. Zie ook de plattegrond of download onze folder. In de Jacobikerk zijn diverse ruimtes die ook afzonderlijk verhuurd kunnen worden:
  • De kerkruimte;
  • De Pelgrimszaal (begane grond);
  • De Christoforuszaal (eerste etage)

De professionele keuken en alle sanitaire voorzieningen inclusief toilet voor mindervaliden, bevinden zich op de begane grond.

PLATTEGROND

Extra zitplaatsen

Mogelijke uitbreidingen zitplaatsen door gekoppelde (klap)stoelen. Conform brandweervoorschriften mogen in het totale gebouw maximaal 900 personen gelijktijdig aanwezig zijn.

TARIEVEN

Verhuur

Kerk

Pelgrim-I

Pelgrimszaal

Christoforus

Christoforuszaal

NEEM CONTACT OP

De verhuur wordt gecoördineerd door de verhuurcoördinator: of bel met 06-57568611

Deze kan u uitgebreid informeren over de mogelijkheden in de kerk, beschikbare verhuur data en de kosten. Ook voor bezichtiging van de ruimtes. Tijdens uw activiteit zal er een beheerder namens de Jacobikerk aanwezig zijn.

Een aanvraag kunt u doen door te mailen naar of te bellen naar 06-57568611.

WAAR VIND IK JULLIE?

De Jacobikerk bevindt zich in het noordelijke deel van de Utrechtse binnenstad. De kerk is bijzonder goed bereikbaar, zowel met openbaar als eigen vervoer. Utrecht Centraal Station bevindt zich op 5 á 10 minuten lopen van de kerk.

Adres: St. Jacobsstraat 171 - 3511 BP Utrecht
Telefoon:030-2317862