Jacobidebat op 5 september: Adriaan van Dis en Beatrice de Graaf

Orgelzomer in de Jacobikerk
13 juli 2018
Trouwplannen? Meld je aan voor de premarriage course – een investering in elkaar
27 juli 2018
Orgelzomer in de Jacobikerk
13 juli 2018
27 juli 2018

Jacobidebat op 5 september: Adriaan van Dis en Beatrice de Graaf

Adriaan van Dis en Beatrice de Graaf gaan tijdens een literair Jacobidebat in de Jacobikerk in gesprek naar aanleiding van hun recent verschenen werken. Van Dis schreef In het buitengebied, een ‘roman in verhalen’ waarin hij zware thema’s als eenzaamheid, angst en het verlangen naar de dood op een ironische manier en met zelfspot beschrijft. De Graaf publiceerde het afgelopen jaar Heilige strijd: het verlangen naar veiligheid en het einde van het kwaad. In dit essay geeft zij vanuit een theologisch perspectief haar visie op geweld, het kwaad en onze veiligheid. Het belooft een boeiend gesprek te worden over onder meer de macht van het kwaad, de impact van kunstmatige intelligentie en de kracht van verhalen. Stevo Akkerman zal tijdens dit literaire Jacobidebat het gesprek leiden. Hij is columnist en journalist bij dagblad Trouw en recent verscheen zijn nieuwste roman De mooiste dag.

De avond begint om 20.00; vanaf 19:30 is er koffie en thee. Na afloop kun je napraten over de avond tijdens de borrel. De toegang is gratis; een bijdrage voor de onkosten wordt gewaardeerd (richtbedrag 5 euro p.p.). Je kunt ook doneren via http://site.skgcollect.nl/49/jacobikerk of door je gift over te maken aan IBAN: NL 29 RABO 0130697818 t.n.v. PGU wijk Jacobikerk te Utrecht o.v.v. Jacobidebat. Ben je niet in de gelegenheid om iets te geven? Laat je hierdoor niet weerhouden en wees onze gast!