#SilentReadingParty: 5 mei 16:00 -18:00 uur in de Jacobikerk

Gemeenteavond 15 mei
29 april 2018

#SilentReadingParty: 5 mei 16:00 -18:00 uur in de Jacobikerk

Helemaal in een boek opgaan, kun je dat nog? Of raak je veel te snel afgeleid? Op zaterdagmiddag 5 mei opent de Jacobikerk van 16:00 -18:00 uur haar deuren voor lezers en stiltezoekers. We organiseren de eerste #SilentReadingParty van Utrecht…

De reden? Iemand schreef dat concentratie “de superkracht van de 21ste eeuw” is geworden. En terecht, want zelfs het lezen van een boek is een hele kunst geworden, met alle bliepjes en pushberichten die ons elke minuut om de oren vliegen. Stilte is zeldzaam, terwijl we het zo hard nodig hebben. Op 5 mei nemen we daarom de vrijheid om even stil te worden, en een goed boek te lezen.

Hoe het werkt? Je neemt je favoriete boek mee en nestelt je voor anderhalf uur in de banken (wij zorgen voor koffie, thee, kussens en fijne muziek). Smartphones uit, alleen maar lezen. Tijdens de afsluitende borrel kun je – onder het genot van een literair hapje en drankje – jouw bevindingen informeel delen met anderen. Wat inspireerde je? Wat zegt het boek dat je meenam over jou, de wereld, het leven? Welkom!