Maarten van Rossem: “De Jacobikerk is een prachtige kerk”

28 oktober Cantiago concert: Luther in vier liederen
20 oktober 2017
Beatrice de Graaf in gesprek met Tijs van den Brink in de Jacobikerk: Verlangen naar Veiligheid
30 oktober 2017
28 oktober Cantiago concert: Luther in vier liederen
20 oktober 2017
30 oktober 2017

Maarten van Rossem: “De Jacobikerk is een prachtige kerk”

In het RTV Utrecht programma Van Rossem Vertelt bezoekt Maarten van Rossem de Jacobikerk in het kader van vijfhonderd jaar Reformatie. In het programma wordt ingezoomd op een heel klein onderdeel van die periode in Utrecht door het verhaal te vertellen van een historisch schilderij. In de Jacobikerk in Utrecht heeft Maarten met Truus van Bueren afgesproken. Zij heeft met haar team na jarenlang onderzoek een katholiek schilderij teruggevonden dat is overgeschilderd met een protestantse tekst in de tijd van de Beeldenstorm. Door die geschiedenis te onderzoeken leren we een hoop over de Utrechtse Reformatie. Lees meer op de website van RTV Utrecht.