Kerken Kijken Utrecht: Jacobi opent deuren
30 juni 2017
Evensong & Pub 5 oktober
10 september 2017

Zaterdag 24 juni… de gordijnen gaan open en het regent. Even denk je dan als commissie: “Hoe moet dit goedkomen?” Maar het is goed gekomen! We kijken terug op een mooie dag.

Het was een dag van ontmoeting en vol inspiratie. Rikko Voorberg heeft ons aangemoedigd om inhoud te geven aan datgene wat ons raakt. Zo kunnen we handen en voeten geven aan het bouwen in Gods Koninkrijk. Na de lezing is er gesmuld van heerlijke gebakken cake en taart en daarna volgde de workshopronde. In de keuken was het 1 groot feest. Daar leefde jong tot oud zich uit op het maken van Pizza’s, waar we tijdens de borrel allemaal van konden smullen. Buiten is er gezaagd door de kinderen en vuurtje gestookt. In andere workshops was het stil en ging men op zoek naar rust en ruimte. Er zijn kunstwerken gemaakt: prachtige kettingen en schilderijen. Anderen zijn geïnspireerd door Luthers ideeën en weer anderen leefden zich uit bij het theater. Zo maar een greep uit deze dag.

De dag werd afgesloten met een BBQ. We kunnen jullie vertellen dat een BBQ het ook prima doet in de regen.

Dank aan iedereen die er was en we hopen dat deze terugblik ook volgend jaar weer veel mensen naar de gemeentedag brengt.

Een hartelijke groet van de commissie

Annerisca, Myrthe, Niek, Wendy en Nieske